6 najczęstszych błędów na firmowych mediach społecznościowych

6 najczęstszych błędów na firmowych mediach społecznościowych

Prowadzisz kanały swojej marki w mediach społecznościowych tylko jakoś nie widzisz rezultatów? Rzekomo Facebook i Instagram przyciągają klientów, ale Ty tylko inwestujesz czas i pieniądze, a nie dostajesz nic w zamian? Sprawdź, czy nie popełniasz poniższych błędów.

Galeria zdjęć/portfolio

To chyba najczęstszy błąd, jaki widać na Facebook-u czy Instagramie, czyli same zdjęcia wykonanych prac (choć na Instagramie to jeszcze przejdzie, zwłaszcza jeśli są one dobrej jakości albo oryginalne). Na pewno znasz przykład kosmetyczki i kolorowe paznokcie na każdym zdjęciu lub same fryzury na koncie salonu fryzjerskiego. I nie zrozum mnie źle, dobrze jest pokazywać produkty, czy efekty wykonanych usług, ba nawet trzeba, jednak warto dodać też inną treść pomiędzy te posty.

Brak twarzy

Na zdjęciu profilowym widnieje logo, we wszystkich postach są tylko zdjęcia produktów, ale kto to wszystko robi? Czasami przez lata na kanale nie pojawia się ani jedno zdjęcie właściciela lub pracowników. Mimo wszystko warto przełamać swój wstyd/niechęć i od czasu do czasu wrzucić fotografie zespołu, przy pracy czy z targów, szkoleń – kupujący lubią wiedzieć kto za tym wszystkim stoi 🙂

Brak informacji

Ten błąd jest coraz rzadziej spotykany, ale wciąż znajdują się profile gdzie brak podstawowych informacji tj. strona www, telefon czy adres. Jeżeli nie pracujesz stacjonarnie to oczywiście możesz pominąć np. kwestie adresu, ale zawsze musi być jakiś namiar na twoją firmę. Jeżeli klient będzie musiał szukać kontaktu do Ciebie, prawdopodobnie już nigdy nie wróci. 

Niestosowne zdjęcia

Jeżeli działasz biznesowo to zapomnij o prywatności w sieci. Półnagie zdjęcia czy inne niestosowne zdjęcia odpadają, chyba że jest to związane ze specyfikacją branży np. branża fitness. Co więcej, sugeruję nie wstawiać takich zdjęć również na profilach prywatnych, bo to bardzo łatwo może być wykorzystane przeciwko Tobie. Więc publikując prywatne zdjęcia/tematy zawsze popatrz czy są one odpowiednie do reprezentowania Twojej firmy, czy faktycznie chcesz tak prezentować swoją firmę albo chociaż tak, żeby Ci nie zaszkodziły. Podkreślam to “CHCESZ”, czyli możesz wrzucać to co chcesz, ale rób to świadomie i w zgodzie ze swoim wizerunkiem.

Brak postów

Taki ghost channel, czyli wchodzisz na konto firmy, którą znalazłeś w internecie a tam brak postu od 2 lat. Hmm…czy ta firma w ogóle jeszcze istnieje? Jeżeli Twoja działalność na kontach społecznościowych zakończyła się, warto taki profil usunąć lub chociaż napisać w poście przypiętym/na zdjęciu w tle, że firma XYZ nie działa już na rynku.

Brak odpowiedzi

Odpowiadaj na komentarze i wiadomości. Jeżeli działasz na małą skalę każdy taki komentarz czy wiadomość może Ci przynieść klienta lub stałego odbiorcę treści. Oczywiście nie musisz pisać rozbudowanych odpowiedzi na każdy komentarz „super”, czy „ok” – tutaj wystarczy polubić taki wpis dać emotkę 😉 Jednak najgorszym rozwiązaniem będzie brak odpowiedzi na merytoryczne zapytanie.

I co — popełniasz jeden z tych błędów? Warto przeanalizować swoje działania, może jest coś co można zmienić, aby zwiększyć zaangażowanie odbiorców. I pamiętaj, aby niekoniecznie celować w ilość, bo co Ci po kilku tysiącach serduszek, jak nie dostaniesz żadnych zapytań o ofertę? Jeżeli nie masz czasu na aktywne prowadzenie mediów społecznościowych, to może warto zrezygnować z tego kanału lub oddelegować takie zadanie?


Przeczytaj także:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.