Czy wiesz, że oprócz znanych świąt codziennie mamy jakiś nietypowy dzień? Praktycznie każdy zawód, zwierzę czy czynność ma w kalendarzu swoje uroczystości. Choć często się z tego śmiejemy, to dla właścicieli firm jest to doskonały pomysł na promocję firmy, zarówno w internecie, jak i w działaniach stacjonarnym. Sprawdź jak możesz to wykorzystać w swoim biznesie.
Zanim jeszcze przejdziemy do pomysłów, radzę nie przesadzać z celebrowaniem wszystkich świąt. Wybierz kilka dni, które pasują do Twojej branży i przygotuj się na nie. Przykładowo, jeżeli prowadzisz zakład fryzjerski, nie obchodź dnia dinozaura. W Twoim przypadku lepiej sprawdzi się dzień pozdrawiania blondynek i specjalnej oferty dla pań o jasnych włosach. W poszukiwaniu nietypowych świąt możesz skorzystać z tego kalendarza Kalbi https://www.kalbi.pl/kalendarz-swiat-nietypowych
Jak więc możesz wykorzystać te różne święta w promocji Twojej firmy?
1. Rabaty i gratisy
Obniżka cen z okazji konkretnego święta to chyba jeden z najpopularniejszych sposobów wykorzystania takich dni w promowaniu firmy. I nic dziwnego, bo to bardzo dobry sposób na przyciągnięcie klientów zarówno tych stałych, jak i nowych. Wszyscy konsumenci kochają kupować coś taniej. Jako przedsiębiorca też nie będziesz stratny, bo choć niekoniecznie zarobisz więcej, to przyciągniesz nowych odbiorców, którzy być może zostaną z tobą na dłużej. A to już jest bardzo cenne.
2. Dodatkowy asortyment
Na dzień, który chcesz świętować, możesz zakupić nowy asortyment, który będziesz przy okazji sprzedawać lub zaoferować nową usługę. Przykładowo właściciel sklepu spożywczego, na walentynki może zaopatrzyć się w gadżety z serduszkami, które będzie można u niego zakupić jako dodatek do czekoladek lub wina. Natomiast firma świadcząca usługi może w taki dzień zaoferować coś dodatkowego. Przykładowo trzymając się tych walentynek, gabinet masażu może zaproponować na ten dzień masaż dla par.
3. Gratisy do zakupów
W ramach świętowania można dołączyć coś dodatkowego do standardowego zakupu. Możesz jako gratis użyć jakiegoś swojego produktu czy usługi lub zakupić coś ekstra co będzie stanowiło bonus dla klienta. Dla przykładu, dietetyk w dniu walki z otyłością może jako gratis zrobić dodatkowy jadłospis, a lodziarnia w pierwszy dzień lata dodać jedną gałkę lodów gratis. Mała rzecz, a już ucieszy klientów i zostawi dobrą opinię o firmie.
4. Temat do mediów społecznościowych
Święta nietypowe są doskonałym tematem do mediów społecznościowych. Oczywiście tylko takie dni, które są związane z naszą branżą. Taki kalendarz stanowi gotową inspirację na posty i grafiki. Możesz zrobić post typu: pytanie do odbiorców, czyli „Kto dzisiaj świętuje dzień xxx?” lub jako ciekawostkę: „A wiesz, że dzisiaj jest dzień…?”. Możliwości jest sporo, choć nie przesadzaj z tym celebrowaniem. Chyba że prowadzisz fanpage z nietypowymi świętami. Najważniejsze to znać swoją grupę docelową. Przykładowo, jeżeli jesteś właścicielem salonu optycznego to Twoich odbiorców nie będzie interesował dzień sapera.
5. Wydarzenia
Z okazji określonego święta możesz zrobić wielkie wydarzenie w swoim lokalu. Może to być również okazja do zrobienia jakiegoś wydarzenia w internecie np. webinar czy zbiórka charytatywna. Możesz zrobić dni otwarte, pokazy czy po prostu event dla klientów. Weźmy takiego fizjoterapeutę, który mógłby wykorzystać dzień zdrowego kręgosłupa na przeprowadzenie wykładu, jakie nawyki wprowadzić w codzienne życie, aby uniknąć bólu kręgosłupa oraz zrobić 1 pokazowy masaż.
6. Dobra zabawa
A może by tak po prostu się pobawić? Zrób z kartek papieru jakiś zabawny baner, załóż śmieszną czapkę lub pomaluj policzki i uśmiechaj się do innych. Jeżeli Ty będziesz mieć dobry humor, to zarazisz nim również swoich klientów. A wiesz na pewno, że człowiek zadowolony ma większą skłonność do wydawania pieniędzy i trudniej mu odmówić, jeśli ma po drugiej stronie taką sympatyczną i zakręconą osobę. A nawet jak nie wyjdziesz finansowo na plus w tym dniu, to przynajmniej miałeś inny niż zwykle, zabawny dzień w pracy, a to też się czasem przydaje.
Jak widać każda firma może wykorzystać jakieś święta na rzecz swojej promocji. Najważniejsze to przeanalizować kalendarz odpowiednio wcześniej i przygotować plan na świętowanie. Zakup produktów, przygotowanie techniczne sklepu internetowego, reklama wydarzenia czy nawet zaplanowanie posta na Facebook-a musi być zrobione odpowiednio z wyprzedzeniem. Nie bój się eksperymentować i spróbuj zastosować w swoim biznesie, któryś z powyższych pomysłów.
Daj znać czy korzystasz już z celebrowania świąt w swojej firmie? A może masz jeszcze jakieś pomysły na świętowanie?
Zainspirowałaś mnie do zrobienia tłustej promocji na wiadomo jakie święto 😀
Dzięki za konkrety 🙂
Super, powodzenia we wprowadzaniu pomysłu w życie 🙂