Case study — jak uzyskać na małym fanpage’u zasięg organiczny 28 317 i … nie osiągnąć celu!

jak osiągnąć wysoki zasięg organiczny

Wielu administratorów małych fanpage’y na Facebooku marzy o wysokich zasięgach organicznych. Publikują nowe posty, grafiki, angażujące pytania. Poniżej zobaczysz, jak można osiągnąć wysoki zasięg, który … nic nie dał.

Post na fanpage’u

23.05.2019 r. na fanpage’u strony PD Meble Wrocław, który posiadał 417 polubień — został opublikowany post ofertą pracy. 

Cechy charakterystyczne posta

  • Nie było to typowe ogłoszenie o pracę, nie było w żaden sposób konsultowane z nikim od HR i było tylko naszą inwencją
  • Pojawiła się twarz właściciela
  • Grafika została przygotowana specjalnie do posta
  • Zostało użytych trochę emotikon
  • Wezwanie do działania dla dwóch grup: prośba o puszczenie informacji dalej oraz CTA dla osób zainteresowanych ofertą
treść posta

Co się działo z ww. postem?

  • Post został udostępniony przez administratorów (mniej niż 10 razy) na kilku grupach z ofertami pracy, a reszta udostępnień (ponad 20 udostępnień) została wykonana przez odbiorców.
  • W ciągu 24 godzin od publikacji postu strona zyskała 13 polubień.
  • Zasięg organiczny osiągnął 28 317
  • Aktywność wyniosła 139
  • Kliknięcia posta 2 718
statystyki posta - zasięg organiczny

Jakie były prawdziwe reakcje?

  • Najwięcej osób w grupach stolarskich komentowało wygląd właściciela — ponoć jest bardzo podobny do jednego znanego kabareciarza.
  • Zadzwoniło kilka osób zainteresowanych, ale żadna z potrzebnym doświadczeniem.
  • Odezwało się kilku potencjalnych klientów.

Wnioski

Co zadziałało na wysoki zasięg organiczny?

  • Grafika ze zdjęciem

Jeżeli chcesz uzyskać większe zainteresowanie postem, a co zatem idzie, większy zasięg warto sięgnąć po grafikę z prawdziwym zdjęciem człowieka. Tak — ludzie lubią oglądać innych i nawet najpiękniejsza grafika ze zdjęć stockowych nie przyciąga tak jak autentyczność.

  • Wyróżnienie się

Zrób coś innego niż inni. Jak myślisz, dlaczego ten post wzbudził takie reakcje? Bo tego typu ogłoszenia są raczej mało popularne, zwłaszcza w branży meblarskiej, przez co wyróżnił się na tle innych.

  • Wezwanie do działania

Zadziałała prośba o udostępnienia i to na początku treści posta. CTA, czyli wezwanie do działania warto czasem wrzucić już na początku treści posta, dzięki czemu masz większe szanse, aby odbiorca zrobił to o co go prosisz, zanim przeczyta do końca.

I co w związku z wysokim zasięgiem organicznym?

Mimo wszystko cel posta nie został osiągnięty, bo nie udało się z tego źródła nawiązać współpracy z żadnym pracownikiem i jednak trzeba wrócić do tradycyjnych metod szukania kadry. 

Zanim zaczniesz działać w social mediach zastanów się jaki masz cel i w tym kierunku działał. Stwórz prostą strategię i nie poprzestawaj na jednym poście. Eksperymentuj i patrz jak Twoi odbiorcy reagują na Twoje treści.  Pamiętaj nie zawsze jednak liczy się ilość. W powyższym przypadku widać, że pomimo wysokiego zasięgu organicznego — cel nie został osiągnięty. Ważne, aby trafić w swoją grupę odbiorców, czasami nawet niewielka ilość fanów, ale takich, którzy są zaangażowani pomoże Ci osiągnąć zamierzone efekty.  

Podobała Ci się taka forma przedstawienia zagadnienia? Koniecznie daj mi znać w komentarzu, czy częściej robić case study 🙂 A jak Twoje zasięgi organiczne?

P.S. Dalej jest poszukiwany doświadczony stolarz/montażysta mebli we Wrocławiu, więc jak znasz kogoś chętnego to zapraszam do kontaktu z PD Meble 😉


Przeczytaj również:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.