
Wielu administratorów małych fanpage’y na Facebooku marzy o wysokich zasięgach organicznych. Publikują nowe posty, grafiki, angażujące pytania. Poniżej zobaczysz, jak można osiągnąć wysoki zasięg, który … nic nie dał.
Post na fanpage’u
23.05.2019 r. na fanpage’u strony PD Meble Wrocław, który posiadał 417 polubień — został opublikowany post ofertą pracy.
Cechy charakterystyczne posta
- Nie było to typowe ogłoszenie o pracę, nie było w żaden sposób konsultowane z nikim od HR i było tylko naszą inwencją
- Pojawiła się twarz właściciela
- Grafika została przygotowana specjalnie do posta
- Zostało użytych trochę emotikon
- Wezwanie do działania dla dwóch grup: prośba o puszczenie informacji dalej oraz CTA dla osób zainteresowanych ofertą

Co się działo z ww. postem?
- Post został udostępniony przez administratorów (mniej niż 10 razy) na kilku grupach z ofertami pracy, a reszta udostępnień (ponad 20 udostępnień) została wykonana przez odbiorców.
- W ciągu 24 godzin od publikacji postu strona zyskała 13 polubień.
- Zasięg organiczny osiągnął 28 317
- Aktywność wyniosła 139
- Kliknięcia posta 2 718

Jakie były prawdziwe reakcje?
- Najwięcej osób w grupach stolarskich komentowało wygląd właściciela — ponoć jest bardzo podobny do jednego znanego kabareciarza.
- Zadzwoniło kilka osób zainteresowanych, ale żadna z potrzebnym doświadczeniem.
- Odezwało się kilku potencjalnych klientów.
Wnioski
Co zadziałało na wysoki zasięg organiczny?
- Grafika ze zdjęciem
Jeżeli chcesz uzyskać większe zainteresowanie postem, a co zatem idzie, większy zasięg warto sięgnąć po grafikę z prawdziwym zdjęciem człowieka. Tak — ludzie lubią oglądać innych i nawet najpiękniejsza grafika ze zdjęć stockowych nie przyciąga tak jak autentyczność.
- Wyróżnienie się
Zrób coś innego niż inni. Jak myślisz, dlaczego ten post wzbudził takie reakcje? Bo tego typu ogłoszenia są raczej mało popularne, zwłaszcza w branży meblarskiej, przez co wyróżnił się na tle innych.
- Wezwanie do działania
Zadziałała prośba o udostępnienia i to na początku treści posta. CTA, czyli wezwanie do działania warto czasem wrzucić już na początku treści posta, dzięki czemu masz większe szanse, aby odbiorca zrobił to o co go prosisz, zanim przeczyta do końca.
I co w związku z wysokim zasięgiem organicznym?
Mimo wszystko cel posta nie został osiągnięty, bo nie udało się z tego źródła nawiązać współpracy z żadnym pracownikiem i jednak trzeba wrócić do tradycyjnych metod szukania kadry.
Zanim zaczniesz działać w social mediach zastanów się jaki masz cel i w tym kierunku działał. Stwórz prostą strategię i nie poprzestawaj na jednym poście. Eksperymentuj i patrz jak Twoi odbiorcy reagują na Twoje treści. Pamiętaj nie zawsze jednak liczy się ilość. W powyższym przypadku widać, że pomimo wysokiego zasięgu organicznego — cel nie został osiągnięty. Ważne, aby trafić w swoją grupę odbiorców, czasami nawet niewielka ilość fanów, ale takich, którzy są zaangażowani pomoże Ci osiągnąć zamierzone efekty.
Podobała Ci się taka forma przedstawienia zagadnienia? Koniecznie daj mi znać w komentarzu, czy częściej robić case study 🙂 A jak Twoje zasięgi organiczne?
P.S. Dalej jest poszukiwany doświadczony stolarz/montażysta mebli we Wrocławiu, więc jak znasz kogoś chętnego to zapraszam do kontaktu z PD Meble 😉
Przeczytaj również: