
Każdy, kto działa biznesowo na Instagramie zastanawia się co działa, jak zwiększyć zasięgi, przyciągnąć nowych fanów i zaangażować obecnych. Nie ma jednego rozwiązania, ale jest jeden format, który mocno pomaga realizować te cele. Zatem dlaczego karuzela to przyszłość Instagrama?
Jeśli poszukujesz na bieżąco informacji o usprawnieniach w mediach społecznościowych, to zapewne słyszałaś_eś już nie jedną teorię. Rób tylko video, wstawiaj tylko zdjęcia prywatne, tylko story działają. Można by mnożyć te porady do milionów. A co jest prawdą? Wszystko i nic.
Nie ma jednej odpowiedzi. Na sukces biznesu w mediach społecznościowych składa się wiele czynników. Treści, nisza, charyzma autora, czy jest to marka osobista, budżet, regularność, a na samym końcu format. Zatem dlaczego piszę, że karuzela to przyszłość Insta, skoro to najmniej istotny czynnik. Bo jest kilka argumentów za 🙂
Karuzela jest szybka w odbiorze
Społeczeństwo robi się leniwe. I nie ma w tym nic dziwnego. Przy takiej ilości treści jaka zalewa współczesnego człowieka, nie ma opcji, aby śledzić szczegółowo każdy wpis. Zatem post karuzelowy, który wymaga tylko przesuwania palcem, aby przeczytać kilka punktów/zdań jest idealnym rozwiązaniem
Karuzela jest przyjemna w odbiorze
Ta sam treść podana w karuzeli na ładnym tle graficznym, który podkreśla te treści jest odbierana znacznie lepiej niż jednolity tekst. No cóż, jesteśmy wzrokowcami i nie lubimy męczyć oczu.
Karuzela to ciągle nowość na Instagramie
Format karuzeli mocno wkradł się już na Instagram, jednak dla wielu odbiorców wciąż jest nowością i ciekawostką. Oczywiście są branże, wśród których jest to już powszechne, ale wtedy można ciekawie poeksperymentować z grafiką, aby się wyróżnić. A poza tym skoro cos działa u konkurencji, to zapewne będzie i u nas działało.
Karuzela to możliwość zabawy graficznej
Kiedy nie wiesz jakiej grafiki lub zdjęć użyć w swojej grafice, bo do tematu pasuje Ci ich kilka na pomoc przychodzi karuzela. Na kilku slajdach (maksymalnie 10) możesz wstawić kilka zdjęć, ikon lub ciekawych elementów i dopasować to do treści. Zatem nie musisz się ograniczać
Karuzela pozwala komunikować się za pomocą obrazu
Treści pisane są fantastyczne, ale przecież obraz też wiele mówi. Stąd też sukces emotek, które za pomocą jednego obrazka potrafią przekazać emocje i wiadomości. W końcu ludzie dawno temu komunikowali się tylko za pomocą obrazu, a ikony to ciągle międzynarodowy symbol, który rozumie się często bez znajomości obcych języków. I tak samo jest w karuzeli. Na różnych slajdach możesz dodawać ikony, screeny, zdjęcia, a nawet wezwanie do działania – bez konieczności dopisywania tego słownie.
Karuzela jest wspierana przez algorytmy
Użytkownicy Instagrama pokochali karuzele, a jak użytkownicy coś kochają to zasięgi rosną. Karuzela to jedyny format, który wyświetla się dwukrotnie na tablicy głównej (pierwszy, a potem drugi slajd z karuzeli). Zatem aplikacja daje Ci kolejną szansę na pokazanie się odbiorcom. Dzięki przyjaznej formie i możliwości wstawienia CTA na ostatnim slajdzie są one zapisywane znacznie częściej. A to znak dla Instagrama, że Twoje treści są wartościowe, skoro ktoś zapisuje je później.
Karuzela kontra video
Podobno video to przyszłość mediów społecznościowych. I zgadzam się z tym. Jednak nie wierzę (mam nadzieję), że wszyscy będę już tylko w przyszłości oglądać filmy. Co z osobami, które usypiają małe dziecko, jadą w tramwaju lub siedzą na nudnej konferencji i zapomnieli słuchawek? JAk to co – karuzela 🙂
Nie ma rolek, są karuzele
Polski Instagram od wielu miesięcy wyczekuje na Reels, tzw. rolki. Wielu specjalistów mówi, że ten format wyprze wszystkie inne. Być może. Ale na razie, rolki w Polsce to taki “Święty Graal” i w rzeczywistości nie wielu twórców ma do nich dostęp. Zatem lepiej skupić się na tym, co działa obecnie.
Mam nadzieję, że te kilka argumentów przekonało Cię do formatu karuzelowego. Karuzela na Instagramie świetnie sprawdza się do przekazywania wiedzy, swojego portfolio, postów wymieniających coś liczbowo. Więcej takich konkretnych porad znajdziesz w artykule: “Jakie treści publikować w Instakaruzeli?”
A jeśli masz obawy odnośnie grafiki karuzeli – skorzystaj z gotowych szablonów. Wystarczy tylko wstawić swoją treści oraz kolory marki i masz gotowy post.
Ciekawa jestem Twojego zdania? Jak Ci się widzi ten format na Instagramie? Daj znać w komentarzu