Gdzie dodać link do strony www lub oferty?

Zastanawiasz się, dlaczego nikt nie wchodzi na Twoją stronę internetową lub nie przechodzi do Twojej oferty? Zanim zaczniesz szukać wyszukanych sposobów na linkowanie i pozycjonowanie sprawdź, czy nie zostawiasz pustych miejsc w sieci. Zatem gdzie można dodać link do swojej strony?

Potencjalnemu klientowi nie chce się szukać Twojej oferty lub strony z informacjami. Musisz mu tę ścieżkę ułatwić. Dlatego wszędzie gdzie można i oczywiście gdzie jest Twoja firma dodawaj odnośnik. Jeśli nie masz strony internetowej (choć mimo wszystko polecam jednak pomyśleć o tym) to wklej link do oferty w PDF osadzonej na dysku lub link do zakładki z usługami na Fb. Najważniejsze, aby bez problemu można znaleźć kontakt do Ciebie i co oferujesz. Uwierz nie ma nic bardziej frustrującego jak szukanie takich danych i z reguły kończy się to rezygnacją z Twoich usług jeszcze przed ich poznaniem.

Media społecznościowe

Kopalnia miejsc na Twoją reklamę. Jeśli podjąłeś decyzję o korzystaniu z promocji swojego biznesu na którejś z platform społecznościowych, to nie zapominaj o linkach. 

Na Facebooku wklej link w opisie zdjęcia profilowego, przypnij post z adresem strony www i oczywiście uzupełnij podstawowe dane w sekcji Informacje. Nie zapominaj również o prywatnym profilu. Skoro jesteś przedsiębiorcą to i tak te dane są oficjalne. Nie wstydź się tego i również na prywatnym profilu wklej link w BIO, informacjach i zdjęciu w tle. Wiele osób, które znają Ciebie osobiście może nie kojarzyć nazwy Twojej firmy, ale będzie pamiętać co robisz i w potrzebie zerknie na Twój profil, aby poznać szczegółowo ofertę.

Jeżeli korzystasz z innych portalii społecznościowych (Twitter, Facebook, LinekdIn, Pinterest, TikTok) to również zostaw namiary na firmę. Na każdym kanale masz możliwość pozostawienia przynajmniej 1 linka. Nie marnuj tego!

Strony internetowe

Poza Twoją stroną internetową w sieci jest jeszcze kilka darmowych miejsc, gdzie i tak jest widoczna Twoja firma. Zaczynając od podstaw: wpis w CEIDG ( Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej) – tutaj możesz wkleić link do swojej witryny. Jeśli nie zrobiłeś tego przy zakładaniu, to w każdej chwili możesz to uzupełnić przez internet (jeżeli masz profil zaufany)

Jeżeli dodasz w CEIDG  link do strony internetowej, to z reguły automatycznie powinny te dane zaciągnąć się do publicznych katalogów typu Panorama Firm, Zumi, PKT. Jednak warto jeszcze to sprawdzić i jeśli nie ma tych danych – poproś o ich aktualizację. Ja wiem, że tłumów klientów z tego źródła nie ma, ale skoro i tak widnieją tam Twoje dane to dlaczego nie przekierować potencjalnego odbiorcę na Twoją stronę.

Poza tymi formalnymi stronami polecam również skorzystać z wizytówki Google (przy biznesach lokalnych to must have!). A jeżeli prowadzisz bloga to sprawdź czy nie warto założyć konta na portalach typu Zblogowani, Wykop itp. 

Twój podpis

Czasami zapomina się o najbardziej oczywistych rzeczach, czyli o dodaniu linka w korespondencji mailowej. Twoja stopka mailowa czy newsletter też powinien zawierać odnośnik do strony www. 

Grafiki

Jeżeli tworzysz materiały graficzne do mediów społecznościowych lub bezpośrednio dla klientów również warto dodać link. Może nie w każdej grafice, (bo po co na każdym zdjęciu na Instagramie link?!), jednak w grafikach bardziej reklamowych można dopisać to magiczne www. Ponadto w prezentacjach, PDF-ach czy e-bookach, które są wyświetlane elektronicznie można dorzucić klikalny link, dzięki czemu odbiorca łatwiej trafi tam gdzie chcesz.

gdzie dodać link do strony www/oferty

Jak widzisz jest trochę tych miejsc gdzie można się promować. Nie chodzi tutaj o pozycjonowanie i zostawianie linków na innych stronach, ale wykorzystanie swoich zasobów. Oczywiście nie musisz na siłę zakładać wszędzie konta, bo jeżeli nie ma tam Twoich klientów i Ty nie będziesz tam aktywnie działać to mija się to z celem. Jednak jeśli już gdzieś założyłeś profil to warto uzupełenić dane i skrócić ścieżkę klienta. 

Aby ułatwić Ci ogarnięcie tych linków, przygotowałam checklistę, którą możesz pobrać w ramach newslettera. Lista jest edytowalna, więc jeżeli dbasz o środowisko możesz z nią działać online, choć ja osobiście lubią sobie druknąć takie rzeczy 😉 

Powodzenia!

A jeżeli masz jeszcze jakieś podpowiedzi gdzie można zostawić link podziel się podpowiedzią w komentarzu.

4 myśli na “Gdzie dodać link do strony www lub oferty?”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *